“Sevdalanmaya gidiyormuÅŸum meÄŸer... Bunu daha önce bir kâhin bana söyleseydi, kuÅŸkusuz geri dönmeye kalkmazdım, ama bu sevdanın nerede, nasıl karşıma çıkacağını düÅŸünmekten belki de olayların sırasını bozardım, zamanı altüst ederdim. GeleceÄŸimizi bilmemektir bizi zamanın içine sokan. Yoksa bir gün dizlerine dokunur dokunmz onun soyunuvereceÄŸini bilip de beklemek, bir ölümlünün sabrını aÅŸar.”
“Melih Cevdet Anday, Raziye’yle, yani çaÄŸdaÅŸ bir aÅŸk öyküsüyle mitolojiye katkıda bulunmayı düÅŸünmüÅŸtür ve uzun yıllar yaÅŸayacağını düÅŸlediÄŸi bir -seviÅŸme- söylencesinin adını Raziye koymuÅŸtur. Bu dediklerimin gerçekle, Melih Cevdet Anday’ın yapıtına karıştırdığı mayayla ilgisi olmasa bile istek, duygu, ses, resim, düÅŸ, müzik, devinim, görünüm ve doÄŸa betimlemeleriyle yüklü Raziye her sözcüÄŸünde, her imgesinde nabız atışları iÅŸitilen coÅŸkulu bir seviÅŸmenin romanıdır.”
Muzaffer Buyrukçu
Edebiyatımızın en kuvvetli kalemlerinden biri olan Melih Cevdet Anday’ın, Cumhuriyet gazetesinde tefrika edildikten sonra 1975’te yayımlanan “son romanı” Raziye’nin Sevengül Sönmez tarafından hazırlanan eleÅŸtirel basımını okura sunuyoruz. Tekrar tekrar okunması gereken romanlardan biri olan Raziye’nin tefrika sonrası Anday tarafından eklenen kısımları, okurun muhtemel sorularına yanıt verecek ÅŸekilde yayıma hazırlandı.