Sırp performans sanatçısı. 30 Kasım 1946 tarihinde Belgrad, Yugoslavya’da doÄŸdu. 1960’larda ortaya çıkan "Body Art" akımının en önemli temsilcilerinden biri olan Abramović, 1965-1970 yılları arasında Belgrad Sanat Akademisi’nde resim eÄŸitimi aldı. Ardından Zagreb Güzel Sanatlar Akademisi’nde yüksek lisans yaptı. Resim eÄŸitimi sırasında performans sanatına ilgi duymaya baÅŸlayan sanatçı, vücudunu hem araç hem de konu olarak kullandığı Ritim baÅŸlıklı bir dizi performans gerçekleÅŸtirdi. 1976 yılında Amsterdam’a taşınmasının ardından Alman sanatçı Ulay’la (Uwe Laysiepen) tanıştı. Ä°kili 12 yıl süren iliÅŸkileri boyunca birlikte yaÅŸayıp üreterek Mekânda Ä°liÅŸki, Mekânda Zaman, Mekânda GeniÅŸleme, Nefes Al/Nefes Ver, Imponderabilia, Uçurum, Gece Denizi GeçiÅŸi gibi birçok önemli performans gerçekleÅŸtirdi. 1988 yılında iliÅŸkilerinin sonuna doÄŸru yaklaÅŸtıklarında Çin Seddi’ni farklı uçlardan 90 gün boyunca yürüyerek ortada buluÅŸtukları Âşıklar adlı son uzun süreli performanslarını gerçekleÅŸtirdiler. Abramović Ulay’la olan iliÅŸkisinin ve iÅŸ birliÄŸinin sona ermesinin ardından 1997 yılında Venedik Bienali’nde kendisine Altın Aslan ödülünü kazandıran Balkan Barok adlı performansının yanı sıra Okyanus Manzaralı Ev, Yedi Kolay Ä°ÅŸ, Balkan Erotik Destanı, Sanatçı Burada, 512 Saat gibi birçok önemli performansa imza attı. Sanatçı 2010 yılında New York Modern Sanatlar Müzesi’nde (MoMA) gerçekleÅŸtirdiÄŸi Sanatçı Burada adlı performansının ardından Marina Abramović Enstitüsü’nü (MAE) kurdu ve bugün halen MAE aracılığıyla kendi oluÅŸturduÄŸu Abramović Metodu’nu dünyanın birçok farklı yerinde bulunan kültür kurumlarına tanıtmaya ve uluslararası performans sanatçılarıyla ortak çalışmalar düzenlemeye devam ediyor.